Opportunities for a Better Tomorrow moving headquarters to a new location in
Sunset Park, Brooklyn

New York City (December 20, 2018) – After serving the Sunset Park community at 783 4th Avenue in Brooklyn for the past twenty-five years, Opportunities for a Better Tomorrow (OBT) is moving its headquarters a few blocks away to 882 3rd Avenue at Industry City.

Located on the 10th floor of a twelve-story building in Industry City, the new location will enable OBT to continue serving the community’s residents through job training and education programs. It will feature state of the art facilities, access to hundreds of local employers, and close proximity to various public transportation lines. “Since our founding, OBT has been committed to the residents of Sunset Park and the surrounding communities.  This new location ensures that we continue to be a bridge between jobseekers and the employment opportunities that exist along the waterfront and beyond”, says CEO Liliana Polo-McKenna.

Since 2016, OBT has operated its TechSTART program as part of the “Innovation Lab,” a collaborative effort between local non-profits, educational institutions, and Industry City to connect people to training, entrepreneurship, and employment opportunities at Industry City.  The TechSTART program teaches young adults ages 17-24 how to code and design websites, preparing them for a career in technology.

OBT will continue to offer its signature Youth Education and Job Training Program with High School Equivalency Prep, Young Adult Internship Program Plus, and English for Speakers of Other Languages Classes at the new location. It will also remain OBT’s main administrative office. The move to the new location is scheduled to be complete by June 30, 2019.

Board Chairman, Vince Chirico of Chirico Law PLLC and Board Vice-Chairman, Dan Marks of TerraCRG advised OBT in the site selection and lease negotiation.

About Opportunities for a Better Tomorrow (OBT)
Opportunities for a Better Tomorrow (OBT) is a leading workforce training and education non-profit organization servicing youth and adults across New York City. OBT operates out of multiple locations in Brooklyn and Queens, providing education, employment, and training services with the goal of developing financial self-sufficiency and providing access to quality employment. Established in 1983, OBT has focused on building skills and resiliency through education and job training, with the singular goal to carve a path to economic independence. Our nationally recognized model includes training for high growth sectors including technology, healthcare, and hospitality. OBT’s holistic approach provides a pathway to success in life by offering intensive work readiness experiences, building academic skills, service learning, public speaking training, leadership development, and college-access programming. Learn more at www.obtjobs.org

Media Contact:
Tim O’Donnell
todonnell@obtjobs.org

Spanish

Opportunities for a Better Tomorrow esta mudando a una locación nueva en Sunset Park, Brooklyn.
Ciudad de Nueva York – (Diciembre 20, 2018) – Después de servir a la comunidad de Sunset Park en 783 4th Avenida en Brooklyn durante los últimos veinticinco años, Opportunities for a Better Tomorrow (OBT) está trasladando su oficina principal a unas pocas cuadras a 882 4ta Avenida en Industry City.

Ubicada en el piso 10 de un edificio de doce pisos en Industry City, la nueva ubicación permitirá a OBT continuar sirviendo a los residentes de la comunidad a través de programas de capacitación laboral y educación. Contará con instalaciones nuevas, acceso a cientos de negocios y empleadores locales y cercanía a varias líneas de transporte público. “Desde nuestra fundación, OBT se ha dedicado a servir a los residentes de Sunset Park y las comunidades cercanas. Esta nueva ubicación garantiza que continuemos siendo un puente entre las personas que buscan empleo y las oportunidades de empleo que existen a lo largo de la costa y más allá ”, dice la CEO Liliana Polo-McKenna.

Desde 2016, OBT ha operado su programa TechSTART como parte del “Laboratorio de Innovación”, o the “Innovation Lab”, un esfuerzo de colaboración entre organizaciones locales, instituciones educativas e Industry City para conectar a las personas con capacitación, capacidad empresarial y oportunidades de empleo en Industry City. El programa TechSTART enseña a jóvenes de 17 a 24 años de edad cómo codificar y diseñar sitios web, preparándolos para una carrera en tecnología.

OBT continuará ofreciendo su programa distintivo de educación para jóvenes con preparación para la equivalencia de la escuela secundaria (GED), capacitación laboral, y clases de inglés para hablantes de otros idiomas en la nueva ubicación. También seguirá siendo la principal oficina administrativa de OBT. El traslado a la nueva ubicación está programado para completarse antes del 30 de junio de 2019.

El Presidente de la Junta Directiva de OBT, Vince Chirico de Chirico Law PLLC y el Vicepresidente de la Junta Directiva, Dan Marks de TerraCRG, asesoraron a OBT en la selección del sitio y la negociación del arrendamiento.

Acerca de Opportunities for a Better Tomorrow (OBT)
Opportunities for a Better Tomorrow (OBT) es una organización sin fines de lucro líder en capacitación laboral y educación que brinda servicios a jóvenes y adultos en toda la ciudad de Nueva York. OBT opera desde múltiples ubicaciones en Brooklyn y Queens, brindando educación, empleo y servicios de capacitación con el objetivo de desarrollar la autosuficiencia financiera y brindar acceso a empleos de calidad. Establecida en 1983, OBT se ha centrado en desarrollar habilidades y capacidad de recuperación a través de la educación y la capacitación laboral, con el objetivo singular de abrir un camino hacia la independencia económica. Nuestro modelo reconocido a nivel nacional incluye capacitación para sectores de alto crecimiento que incluyen tecnología, atención médica y hospitalidad. El enfoque holístico de OBT proporciona un camino hacia el éxito en la vida al ofrecer experiencias intensivas de preparación para el trabajo, desarrollar habilidades académicas, aprendizaje en servicio, capacitación para hablar en público, desarrollo de liderazgo y programación de acceso a la universidad. Obtenga más información en www.obtjobs.org.

Contacto con los medios:

Tim O’Donnell